20 במאי 2010

מונולוגים מחדר הסקראפ - ענת בנטוב

נולדתי ב- 15.1.1967 בגבעתיים. במהלך השנים עברה המשפחה לרעננה ושם התגוררתי עד סוף 2006, אז העתקתי את מקום מגוריי לראשון לציון.
בהכשרתי אני מורה, בעלת תואר ראשון בחינוך במדעי המחשב ובלשון ובעלת תואר שני בתקשורת וטכנולוגיה בחינוך. חמש עשרה שנים עסקתי בהדרכה ובהוראה בנושאי ההתמחות שלי: מדעי המחשב, יישומי מחשב, עיצוב ולשון, ובין השאר הגשתי למבחני הבגרות במדעי המחשב, ביישומי מחשב: אקסס, אקסל ובלשון.
בספטמבר 2008 החלטתי לפרוש מההוראה לטובת הקמת עסק שעוסק בעיקר בעיצוב אלבומים דיגיטלי וידני, הדרכה של עיצוב אלבומים דיגיטלי וידני, עיצוב עוגות והפעלות ימי הולדת, כרטיסי ברכה ואומנות הפרצ'מנט.

אני מנהלת בלוג שמחולק למספר בלוגים על פי נושאים:
בו אני מציגה מגוון עבודות יצירה ועניינים נוספים מחיי היום יום (הרבה עיצוב אלבומים ידני, עוגות, כרטיסים ועוד).
בו אני מציגה עיצובים דיגיטליים, טיפים בפוטושופ ובעיצוב דיגיטלי ודברים נוספים שקשורים בעיצוב הדיגיטלי בלבד, כך לא יווצר בלבול בין העיצוב הידני לעיצוב הדיגיטלי - שעל גבי המסך שניהם נראים אותו דבר. יש גישה ישירה מכל בלוג לשאר הבלוגים.
אתם מוזמנים לבקר אותי גם באתר שלי http://www.beanat.com



פרויקטים שמונחים לי על השולחן:  שלוש עוגות מוזמנות לשבוע הקרוב (לא סקראפ אבל גוזל המון המון זמן...), כרטיסים בטכניקת הפארצ'מנט שאני צריכה להכין לסדנא חדשהאלבום דיגיטלי (על המחשב – לא על השולחןאבל קיים ברשימה לביצוע מיידי).

הסגנונות שאני אוהבת לא ממש מוגדריםאני אוהבת יצירות אסטטיות בכל סגנון זה יכול להיות וינטאגאו סגנון אחר לגמרי.
ההשראה יכולה להגיע אצלי ממקורות שונים ומשונים – כמעט כל דבר גורם לי להשראה.



חמישה דברים שלא יודעים עליי
* כבר בילדותי אהבתי יצירה והחוגים הראשונים שלי היוקרמיקהמקרמהאמייל
* עבודתי הראשונה – לאחר השחרור מצה"ל – היתה כסלקטורית בשדה התעופה – החזקתי מעמד  
  שלושה חודשים שלמים!
* עבודתי האחרונה (לפני שפניתי לעיסוק כעצמאית) – מורה בחינוך המיוחד. את עבודתי כמורה 
  התחלתי  ב - 1995 מירב שנותיי בהוראה היו ברעננה כמורה למדעי המחשב וללשון בתיכונים בעיר   –  פרשתי לפני שנתיים.
* אני אוהבת חתולים תמיד היה לי לפחות אחד... לפני מספר חודשים מתה החתולה שלנו כשהיא בת  
  20 ואנחנו עוד מתאוששים.  בשל העיסוק בעוגות כנראה שלא נאמץ חתול נוסף – זה לא הולך טוב  
  עם אוכל שהוא עסק.
* השבוע אני מתחילה סדנאות יצירה לילדים כהפעלה ביום הולדת – אעדכן בהמשך על התוצאות

 


טיפים על אחסון:
אתן מוזמנות להוריד מהרשומה בבלוג מה שנראה לכן:
איך אני מאחסנת את החותמות השקופות שלי
פינות בחדר העבודה שלי – דגש על אחסון








סדנת כרטיס מעטפה – עם מעטפה מיוחדת להמחאה


* נדפיס את שני הדגמים של השבלונה
הערהקובץ השבלונה הראשון דורש הדפסה על דף בגודל A3 מי שאין ברשותה מדפסת שמדפיסה דפים בגודל זה  אני מציעה להדפיס בדף A4 ולגזור כך שיוותר בידנו חצי שבלונה  ובהעתקה נעתיק פעמיים (חצי ועוד חצי) לדף המדוגם






* נבחר  נייר A3 רצוי דו צדדי  



* נניח את השבלונה הראשונה  על הדף ונעתיק את קוי המתאר כולל את החריצים ללשונית הסוגרת



* נגזור מסביב לקווי המתאר 



* כעת יש לנו את צורת כרטיס המעטפה 



* נקפל מסביב את הקיפולים, קווי הקיפול הם בבסיס של כל חצי עיגול 



*נחרוץ את החריצים ללשונית הסגירה 


 
פרח מנייר קרפ
* את הפרח ניצור מרצועה באורך חצי מטר של נייר קרפ (ניתן להשיג בגליל בחנויות בהן נמכרים קישוטי יום הולדת). בעזרת חוט ומחט נתפור בקצה הסרט כחצי ס"מ מהקצה.


* נכווץ הפרח על ידי משיכת החוט – נכניס את המחט לתחילת הכיווץ, נקשור ונגזור את החוט העודף 


* נדביק את שני החלקים כך שישאר בידינו עיגול שלם 


* נקפל את העיגול לארבע ובעזרת מספרי זיג זג נגזור מסביב 


* נחזור על הפעולה עם עוד שני ניירות קרפ גזורים בעובי שונה כך שיווצרו לנו שלושה עיגולים בגדלים שונים 


* נחבר את שלושת העיגולים בעזרת סיכה מתפצלת 


* נדביק בחזית המעטפה סרט תחרה בעזרת דבק גוטרמן ונגזור את העודפים 

* נדביק את הפרח לכרטיס במקום הרצוי בעזרת נקודת דבק 





עיצוב החלק הפנימי של המעטפה
לא חובה להוסיף כרטיס נוסף בחלק הפנימי – אפשר לרשום את הברכה על החלק הפנימי של המעטפה  אבל אם הנייר הדו צדדי כהה ואין לנו עט בצבע בהיר אז אפשר להוסיף כרטיס פנימי כפי שאדגים בשלבים הבאים:
* קארדסטוק בגודל 11.5X16.5 ס"מ, נעגל את הפינותוניישן את הקצוות בעזרת כרית דיו כלשהי


* משאריות הדף לאחר גזירת המעטפה – נגזור קישוטים בעזרת פאנץאו מכונת חיתוך ונדביק על הכרטיס שיצרנו כעת

* אפשר להדביק חלק מהקישוטים החתוכים גם בחזית המעטפה שלנו


המעטפה השקופה לצ'ק




את המעטפה לצ'ק ניצור משקף עבה (שמיועד לכתיבה ידנית  לא כזה שמדפיסים עליו  אלו דקים יותר).




בעזרת טוש פרמננטי נעתיק את השבלונה של המעטפה (השבלונה השניה) לשקף



* ניצור קווי קיפול ללשוניות 



* נקפל את המעטפה ונכניס אותה לקאטלבג (או כל מכשיר אחר) עם תבנית הבלטה  (יש צורך להבליט פעמיים כי המעטפה גדולה יותר משטח תבנית ההבלטה)



* בעזרת דיו סטאזון לבן נרפרף על ההבלטה כך החלקים הבולטים יובלטו בלבן



* נדביק את הלשוניות הקטנות ונוסיף סרט (להדביק) מסביב לקישוט 




והתוצאה הסופית 















והחלק הפנימי 










10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ענת יוצרת מיוחדת ואני מחבבת את עבודותיה מאוד.
אני מרגישה בחיסרון תמידי במתן קרדיטים להשראות וכו' מרחבי הרשת. דבר זה מעיב (מאוד!) על ההנאה שבהתבוננות ביוצרת.

(אנונימית- השם שמור במערכת)

KmoRakefet אמר/ה...

מקסים.!!!

nuky1 אמר/ה...

ענת העבודות שלך תמיד עדינות ובטוב טעם.

עינת ספקטור אמר/ה...

ענת היקרה,
בעיניי את יוצרת נהדרת וחשובה ולכן כ"כ שמחתי שאת מתארחת כאן. יש לך אינסוף ידע וניסיון. העבודות שלך נהדרות, בקו תמיד נקי ומטופל לפרטים ואסתטי מאוד.
הצגת יופי של סדנא וטיפים. קראתי גם על השינוי המקצועי שעשית, ונראה לי שהלכת אחרי הלב, וזה פשוט נפלא! כל כך שמחה בשבילך שאת מתפרנסת כך מכישורייך. תודה על השיתוף! עינת.

אנונימי אמר/ה...

ענת,
את בראש רשימת הפייבוריט שלי, את מקור להשראה בעבודותי.
בעבודות שלך ניכר חוש אסטטיות וקסם.
תודה על ההדרכה.



גרשון שולה

הגר עופרי אמר/ה...

נעים להכיר, תודה רבה על השיתוף, ותודה על הדרכה נהדרת !

מימס mimms אמר/ה...

איזה כיף שעורכות המגאזין כתבו רשומה עליך.כייף היה לקרוא למרות שכבר ידעתי הכל :o))...
עוקבת אחריך אפש לאמר "מתחילת דרכך" ומאד מאד אוהבת ומעריכה את הכשרון ,היצירתיות והמקצועיות שלך, שאין ספק הן מקור השראה !

Bentov Anat אמר/ה...

תודה רבה לכל המגיבות.
ולתגובה הראשונה. חבל שאת מסתתרת מאחורי אנונימי ומעלה האשמות כאילו לא נתתי קרדיט. למען הסר ספק אני רוצה להבהיר שההדרכה הזאת נבנתה מעצמי ומהרעיונות האישיים שלי ולא הועתקה משום מקום. וכן - גם טרחתי רבות כדי לפנות את הזמן הנדרש ולעמוד בהתחייבות שלי כלפי הבנות שביקשו את ההדרכה - מאוד חבל שבסוף נשאר טעם רע, ואני את הלקח שלי לומדת כל פעם מחדש

Irit Shalom אמר/ה...

ענתוש- העבודות שלך מדהימות, ההדרכה מקצועית ונהדרת ואני לא פגשתי את המעטפה מסוג זה עם כל הנלווים בשום מקום ברשת ואני גולשת שם לא מעט..
זה שלך ושלך בלבד ולא כדאי להתייחס להערות לא משמעותיות מאנשים שלא מוכנים לגלות את שמם..
ושוב- ברכות על המאמר ועל ההצלחה בכל אשר תפני..

Einat kessler אמר/ה...

ענת, יצירותייך מדהימות אותי כל פעם מחדש. את מוכשרת וידייך ידי זהב! את נדיבה ומוכנה לעזור תמיד (מדברת מניסיון אישי). אל תתייחסי לביקורות אנונימיות ותמשיכי לחלוק עמנו את יצירותייך ורעיונותייך.