18 במרץ 2010

מונולוגים מחדר סקראפ - אלונה פרימן (אלונה114)

שמי אלונה פרימן
אמא לשלושה ילדים מדהימים: קרין (19) דניאל (12) ואלה (5)
נשואה לג'וליאן וגרה ב"כפר" בשם כרמי יוסף מזה 10 שנים.
אני אדריכלית פנים בהכשרתי ועבדתי במשרד מקסים בנווה צדק הקסומה .
COUNTRY STYLE, COTTAGE STYLE ו VINTAGE תמיד היו סגנון העבודה שלי ועבדתי עם לקוחות שזה היה הסגנון שביקשו להשיג. עד שהנסיעות היומיומיות והפקקים ,הכריעו את הכף והחלטתי על שינוי.


השינוי הגיע בצורת סטודיו לעבודות עץ שפתחתי עם חברה טובה במרכז המסחרי בישוב.
העסק פרח, אני תכננתי את המוצרים' ביחד יצרנו אותם ושיווקנו להרבה חנויות ברחבי הארץ (אולי כמה מכם זוכרים מוצרי עץ כגון ארגזי איחסון, לוחות שעם ועוד תחת השם אלונה וליאור??)


כאשר סגרנו את העסק, מצאתי את עצמי בבית, מטפחת את מטפחת את הקן המקסים שלנו, שכולו אומר וינטאג' ובאחד השיטוטים שלי ברשת כאשר אני מחפשת אחר פריטים מיוחדים משווקי פשפשים ברחבי העולם ותוספות לאוספים שלי ( אני אוספת בובות ישנות, בתים קטנים עתיקים ועוד ועוד), גיליתי ניירות מדהימים בדיוק בסגנון ובצבעים אותם אני כ"כ אוהבת, כמובן שרכשתי מיד, עוד לפני שידעתי מה אני עושה עם כל הדפים, תגים, ניירות תווים ישנים וכו'.
מכאן מיותר לציין שההתמכרות לעולם הסקראפ היתה מהירה וטבעית.


התחלתי במיני אלבומים לבני המשפחה. חברה שראתה הזמינה מתנת בר מצווה וכך התחילו להגיע הזמנות טיפין טיפין ובמהרה מבלי להתכוון נדרשו גם השלמות למתנות כמו כרטיסי ברכה, מתנות קטנות יותר כתוספת וקולאז'ים שהכנתי ,שצברו תאוצה .
בעודי לומדת את התחום, תוך כדי עבודה, נגלה אליי עולם הסקראפ בארץ- פורומים, קומונות, סדנאות, חנויות מקוונות וכמובן חברות חדשות ומקסימות שמיד תרמו מהידע הרחב שלהן (מור (מורשמלו) המדהימה מיד יצרה קשר והתנדבה לעזור....ילדה מדהימה!!)


כל עבודה שיצאה תחת ידיי היתה באותו סגנון מוכר ואהוב שלי : הוינטאג', אני פשוט כ"כ מחוברת לסגנון שגיליתי שגם כאשר אני מנסה להתרחק ממנו קצת אני שבה אליו במהירות !
כך גם יצא שבקומונות והפורומים כאשר רוצים להבהיר במי מדובר אומרים: "אלונה וינטאג'" , שם שאני גאה שדבק בי!


וינטאג' הוא שם מאד כולל לכל דבר בעל מראה וניחוח ישן, אבל וינטאג' "אמיתי" הוא כל דבר בן 20 שנה ומעלה.
עבודות בניחוח וסגנון וינטאג'י יכולות להיות שונות מאוד אחת מהשניה, יש וינטאג' שהוא בעל גוונים "קודרים" מעט, של שמנת וחום על גווניו ויש גם מראה וינטאג' בצבעים שמחים ובהירים יותר כמו ורוד בייבי, ירקרק, תכלת בהיר ולבן.
אין כללים בכלל אבל קשה יותר יהיה ליצור מראה וינטאג'י עם שילוב של כמה צבעים חזקים כמו ירוק רעל , ורוד זוהר וצהוב חמניה, למרות שבמינון הנכון, השילובים הנכונים והשימוש בחומרים מתאימים ניתן להשיג מראה וינטאג'י כמעט עם כל דבר!
ולכן ניתן ליצור עבודות בסגנון וינטאג' בעלי מראה ואופי שונה לחלוטין אחד מהשני ועדיין כולם יהיו תחת אותה קטגוריה - ה"וינטאג'"- את כולם אני מאד אוהבת!!!!


אני חושבת שעבודות שעשויות ממס' שכבות הן העבודות שאני הכי אוהבת יש בהן עומק והן מעניינות יותר מעבודות "שטוחות".
את ההשראה שלי אני מקבלת כמעט מכל דבר... מגזינים של עבודות יד ועיצוב בכלל, שווקים למיניהם, בלוגים מרחבי העולם, הבית שלי, האוספים שלי ועוד ועוד.
לאחרונה יצאתי עם קולקציית תכשיטים, שבהמשך ישיר לכל דבר אחר שאני יוצרת, מאופיינת גם היא בסיגנון הוינטאג'.
הפירגון והפידבקים שמגיעים בכל צורה שהיא ממחמאות רבות ועד הזמנות , מחממת את הלב וגורמת לי לרצות להכין עוד ועוד מוצרים ולהמשיך ולהתפתח גם בתחום הזה.
פתחתי חנות באטסי שכרגע "גוזלת" ממני הרבה זמן ומשאבים אשר אט אט מניבים פירות.


בסטודיו הקסום שלי שולטת אווירת ה"שאבי שיק" שאני אוהבת.
אני מאחסנת את אביזרי וחומרי היצירה שלי בקופסאות פח עתיקות שרכשתי ברחבי העולם, מגירות ישנות שבעזרת טפטים ישנים וניירות מדוגמים רועננו וקיבלו חיים חדשים וסלסלות מתכת וקש למיניהם.
על שולחני מונחים תמידית פרויקטים רבים ועכשיו עם כניסתי לעולם התכשיטים הרשימה ארוכה מתמיד מכיוון שאני כל הזמן מחפשת ומנסה שיטות שונות , שילובים שונים ורעיונות מקוריים וכמו תמיד כשהרשימה כל כך ארוכה הפרויקטים האישיים והמשפחתיים נדחקים הצידה, אבל אני כולי תקווה להגיע אליהם בקרוב.
 
לינק לבלוג של אלונה
 




סדנה מצולמת - כרטיס וינטאג'י
כתבה וצילמה: אלונה פרימן



1. חותכים נייר מדוגם, קטן יותר מכרטיס הברכה ב 2 מ"מ 





2. מיישנים את השוליים עם דיו חום ומדביקים על הכרטיס 





3. לוקחים נייר קרפ, חותכים לרצועה ארוכה בעובי 4 ס"מ ותופרים תפר פשוט במרכז ומכווצים






4. מדביקים עם דבק דו"צ (אני משתמשת בעכבר) בחלק התחתון של הכרטיס, באמצע






5. מדביקים סרט קטיפה על הכיווץ





6. מחוררים בעזרת פאנץ', לב מנייר מדוגם






7. ומיישנים בקצוות כמו קודם






8. מדביקים עם דבק דו"צ תלת מימדי את הלב במרכז ומוסיפים "יהלום" במרכז הלב




9. מוסיפים חותמת אהובה והכרטיס מוכן!




10. ניתן ע"י תפירת רצועת הקרפ בשוליים במקום במרכז 


11. וליצור "רוזטה" ולקשט עם גליטר בקצוות






12. וליצור פרח כמו פה






13. או פה



ניסיתם ליצור כרטיס בהשראת הסדנה? אתם מוזמנים לשלוח אלינו את עבודותיכם אל מייל המגזין: scrapaholic.magazine@gmail.com

17 תגובות:

לימונדה אמר/ה...

כרטיסים משגעים
תודה על ההדרכה.

inbal weisman אמר/ה...

כמה שזה יפה!
תודה על ההדרכה!

Unknown אמר/ה...

Beautiful card!

noga אמר/ה...

מאוד אוהבת את העבודות שלך וכמובן גם את הבלוג... תודה על ההדרכה

Rachel רחלי גזית אמר/ה...

כרגיל- אלונה מקסימה בכנות ובפשטות בהן היא כותבת והעבודות שלה יפיפיות.

מושית10 אמר/ה...

עבודות נפלאות, משרות אווירה מאד רומנטית. תודה על ההדרכה.

סימה לב אמר/ה...

תודה על ההדרכה המקסימה.

Unknown אמר/ה...

איזה אורחת שווה!
אני מתה על כל העבודות שלך!
ותודה על ההדרכה המקסימה!

mekoopelet אמר/ה...

מקסים כל כך, איזה כיף לראות סדנה של אלונה, העבודות שלה והסגנון שלה ממש מעוררי השראה

yaffa אמר/ה...

אלונה, כל כך התחברתי לסגנון מקסים, והמון תודה

הדר בן שדה אמר/ה...

מקסים מקסים מקסים!
כמו בבלג - כיף לראות כל מה שאת יוצרת...

עינת ספקטור אמר/ה...

תודה רבה,
הפוסט מרתק והתוצר יפהפה.
כמובן שהלינק הוסף לסקראפבוק-ויקי תחת "וינטאג'".
עינת.

קרן שמש אמר/ה...

הכרטיס יפייפה. אני מאוד אוהבת את הסגנון שלך.
תודה על ההדרכה.

Unknown אמר/ה...

אהבתי מאוד את השימוש בקרפ
על אותו העיקרון אפשר להשתמש בשאריות בדים

never endingscrapbook אמר/ה...

היה מעניין מאד לקרוא עליך, ואני בדרך להכנס ולבדוק את הבלוג שלך ואת העבודות , גם אני מכורה לווינטג' אבל משתדלת מאד לעשות גם דברים אחרים.
שיהיה בהצלחה עם החנות החדשה וחג שמח!!!
חיה

Beruffled By Lirola אמר/ה...

מהמם!!

מונולוגים אמר/ה...

תודה. הכרטיסים יצאו נהדר