7 בספטמבר 2009

ראיון עם אמן אורח

כפי שודאי קראתם, בגליון הנוכחי יש לנו אמן אורח ולא אמנית...פיטר ואן טילבורג.
אנו מביאות את הראיון על מנת לאפשר לקוראיו של פיטר שאינם דוברים עברית, לקרוא ולהנות.



פיטר ואן טילבורג, בן 21 מתגורר בהולנד בעיר ושמה וורקנדאם. בימים אלה עדיין לומד. זו שנתו האחרונה בבית הספר לחינוך PABO שם הוא לומד הוראה לילדי גן ובית ספר יסודי. פיטר עוסק בסקראפ כחמש שנים ועבודותיו התפרסמו במגזינים ההולנדים: Cards Only ו - Scrapbook Magazine. ניתן לראות את עבודותיו בבלוג: www.scrapsfromaboy.blogspot.com.

פיטר שמח להשיב לשאלות הקוראים של “סקראפהוליק”:
שאלה: אתה מאוד צעיר בהשוואה ליוצרים אחרים בתחום. מתי ואיך התוודעת לתחום?
תשובה: התחלתי לחפש תחום עיסוק שיעניין אותי ומצאתי בספרייה ספר שעוסק בתחום הסקראפ. התחלתי לקרוא בו ועם הזמן התחום הלהיב אותי. התחלתי לעסוק בו ואז גם מצאתי יותר מידע על התחום באינטרנט. הפורומים השונים, הגלריות והאתרים הרבים הלהיבו אותי יותר ויותר והיום אני ממש מכור! הייתי חבר בצוות המעצבים של שתי חנויות הולנדיות. לאחר מכן הייתי מעצב של Card Patterns והיום אני מפרסם את העבודות שלי במגזינים ההולנדים המוזכרים קודם.


שאלה: לא רק שאתה צעיר מאוד, אתה גם גבר שעוסק בתחום וזה לא דבר נפוץ. האם אתה חושב שכגבר יש משהו שונה בדרך היצירה שלך?
תשובה: חבל לי שכיום יש מעט מאוד גברים שעוסקים בתחום. זה יהיה נהדר לראות עוד גברים סקראפרים. בעיניי זה תחום מאוד כיפי וממש לא מיועד רק לנשים. אני לא בטוח אם העובדה שאני גבר משפיעה על העבודות שלי, אני לא חושב שאני מסתכל על דברים בצורה שונה. אבל אני כן סקראפר מהיר, אני מדביק את החלקים מיד ובד"כ אני מסיים דף מעוצב בשעה, כך שאני אף פעם לא יודע, כשאני מתחיל, מה ייצא בסוף. לפעמים יש לי רעיון בנוגע לעבודה, אבל תוך כדי עבודה הכל משתנה כך שהתוצאות בד"כ שונות לגמרי ממה שהתכוונתי וברוב הפעמים התוצאה היא בעצם הפתעה עבורי. אבל יש גם נשים מעצבות שעובדות בצורה הזו. על דבר אחד אני לא מתווכח – להיות גבר שעוסק בסקראפ זה משהו ייחודי ואכן הרבה אנשים שמים לב אליי.

שאלה: איך מגיבה הסביבה הקרובה שלך (משפחה, חברים) לעיסוק שלך?
תשובה: למשפחה שלי לא היה מושג שהתחביב יגדל למימדים כאלה. אמא שלי, מההתחלה, עודדה אותי לחפש תחביב. כשהתחלתי, כולם ממש אהבו את העבודות שלי. אבל עכשיו, התחביב הפך למשהו גדול ואם הם יראו את אוסף החומרים שיש לי הם עשויים לחשוב שהתחביב יצא מכלל שליטה. אבל למרות זאת, הם מאוד אוהבים את העבודות שלי וגאים לראות אותן מתפרסמות במגזינים השונים.

שאלה: מהם הכלים הכי שימושיים עבורך? האם אי פעם השתמשת בכלי לא שגרתי לעבודות שלך?
תשובה: הכלי הכי שימושי אצלי הוא השדכן. פיתחתי סגנון קבוע ובכל פרויקט שלי ניתן לראות שילוב של סיכות שדכן וכוכבים. לעיתים קרובות אני עובד גם עם צבעים ועם ג’סו ומאוד אוהב את ה-thickers של חברת American Crafts. יש לי כל כך הרבה מהן שכבר איבדתי את הספירה. בכל פעם שיוצאות מדבקות חדשות אני חייב לקנות אותן. הכלי שאני הכי פחות משתמש בו? יש לי Craft Robo וגם QK-squeeze אבל אני לא משתמש בהם הרבה. כמובן שזה בזבוז, מפני שהם די יקרים, כך שאני מכריח את עצמי להשתמש בהם.

שאלה: אתה יכול לספר לנו על איזה פרויקט אתה עובד עכשיו?
תשובה: כרגע אני עובד על אלבום על... ישראל. בפברואר השנה הייתי מטעם ביה"ס בסיור לימודי בישראל. זה היה מגניב מאוד, אני אוהב את הארץ ואת האנשים. אני מנסה לעצב ולהשתמש בכל התמונות שצילמתי בטיול. האלבום הולך וגדל ויצורפו אליו אלבומים נוספים.

שאלה: באיזה שלב הבנת שזה התחום שתרצה לעסוק בו?
תשובה: כמעט מיד כשהתחלתי לעסוק בתחום הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. תמיד הייתי אדם יצירתי ולא מצאתי סיפוק. אבל אז התוודעתי לעולם הסקראפ. בעיני, זו לא עבודה חסרת משמעות, אתה שומר את הזיכרונות שלך בצורה יפה. כשאתה מכין משהו כזה אתה יכול גם להראות את הזיכרונות שלך ולהשוויץ בהם לאורך זמן, ולא רק ביצירתיות שלך אלא גם בתמונות היפות שצילמת.

שאלה: האם אתה יכול לתת לנו טיפ עיצובי טוב?
תשובה: "פשוט תעשו את זה!"כשאני מעביר סדנאות אני תמיד אומר לאנשים שלא יפחדו, שפשוט יעשו את זה. אתה חייב שתהיה לך היכולת והאפשרות להשתמש בדברים שאתה אוהב בפרויקטים שלך. אל תפחדו לטעות מפני שזה לא אפשרי, זו העבודה האישית שלכם, הפירוש האישי שלכם לדברים. תתנסו בחומרים שיש לכם, בכולם. תיהנו מהעבודה והפרויקט ובעיקר מהדרך.

**********************************************************************

האמנית האורחת בגליון מס’ 4 של סקראפהוליק היא Jan Foselli, מהבלוג: http://scrapwithjan.blogspot.com/ואתם הקוראים שואלים את השאלות. את שאלותיכם שלחו עד לתאריך 15.9.2009, לכתובת המייל שלנו: scrapaholic.magazine@gmail.com

אין תגובות: