14 באוגוסט 2009

כתבו עלינו בעיתון....

טוב, לא ממש כתבו עלינו בעיתון (עדיין, אבל תמיד אפשר לקוות, לא?)
Irene tan, האמנית האורחת שלנו בגליון חודש אוגוסט, פרסמה בבלוג שלה את הופעת האורח שלה אצלינו, כולל תמונת שער המגזין...עם קישור חזרה לבלוג המגזין...

http://scrapperlicious.blogspot.com/2009/08/featured-in-scrapaholic.html

מאחר ולבלוג של איירין יש קוראים רבים שאינם דוברי עברית והראיון איתה לא מופיע במלואו בבלוג שלה (מה גם שאי אפשר לתרגמו בצורה זו), החלטנו לטובת אותם קוראים של אותם אמנים מחו"ל להעלות לבלוג את הראיונות שערכנו איתם.

הראיונות יופיעו אמנם בעברית, אבל מאחר ויש בבלוג המגזין את האפשרות לתרגם לשפות שונות, הם יוכלו לקרוא את הראיון בשפתם (בתרגום מעט עילג, אבל זה עדיף על נסיון להבין עברית).

בנוסף, הוספנו בסרגל בצד ימין, קישורים לבלוגים של האמנים הישראליים והאמנים מחו"ל שמופיעים בגליונות המגזין...המטרה ליצור רשימה ארוכה ומכובדת של בלוגים המציגים יוצרים מוכשרים בתחום הסקראפ.


אז הנה בלי דיבורים נוספים... הראיון שערכנו עם איירין טאן - אמנית אורחת גליון חודש אוגוסט






איירין, יוצרת בעלת סגנון יחודי ומיוחד, חיה במלזיה ואמא לראיין וקלואי. בעברה היתה בעלת גן ילדים.
איירין אוהבת את היופי שבשילוב אמנות ויצירתיות עם עולם הסקראפ והיצירה המדהים.
היא אוהבת להתנסות עם כל מוצרי הסקראפ והיצירה הקיימים בשוק ולהמציא רעיונות משלה לשימוש בהם.
היא אוהבת אתגרים ומקווה להוציא ספר עם כל הטכניקות שלה.

היום היא מעצבת עבור:
Clear Scraps
Pages In Time
Queen Kat Designs - Stamp Designer
Scrapbook News + Review
Scrapbooking Supplies R Us
Scrapbooks N Stickers
Swirlydoos
TimHoltz.com


את עיצוביה של איירין תוכלו לראות בבלוג שלה: http://scrapperlicious.blogspot.com

איירין שמחה להשיב לשאלות הקוראים של “סקראפהוליק”:


שאלה: מהיכן את לוקחת את הרעיונות היצירתיים והנפלאים שלך? מה מעור בך השראה ומה את עושה כדי
לקבל השראה?
תשובה: ההשראה שלי מגיעה מכל מקום. כל דבר שאני רואה, נוגעת בו, שומעת או טועמת עשוי להיות מעורר השראה עבורי. אבל לעיתים קרובות, תמונת הנושא לסקראפ היא שמעוררת בי את מרבית ההשראה. חשוב לי להכיר את הנושא עליו אני יוצרת סקראפ.

שאלה: מהו הכלי השימושי ביותר אצלך?
תשובה: עבורי, יהיו אלו המספריים האמינים שלי, הדבקים וכריות הדיו.


שאלה: מה את הכי אוהבת ליצור ולעצב (אלבומים, כרטיסים, כרטיסי ATC וכו’).
תשובה: אני אכן יוצרת טווח רחב של פרוייקטים, אבל התוצר המועדף עליי בהחלט ,יהיו דפי האלבומים והמיני אלבומים. זה באמת מרגיש נפלא להיות מסוגלת למסגר זכרון שלנו.

שאלה: האם יש טכניקה שהיית רוצה להתנסות בה ועדיין לא הזדמן לך לנסות?
תשובה: קיימות כל כך הרבה טכניקות ואני מאמינה שאדם אינו יכול ללמוד את כולן. אין ספק שהייתי שמחה להתנסות ככל שאוכל, במיוחד בתחום המדיה המעורבת (Mixed media) והאומנות המטופלת (Altered art).

שאלה: האם קל לך יותר לעצב דפים בנושא מסוים - לדוגמא דפים על ילדייך או בנושא של חגים וכו’?
תשובה: למעשה, קל לי יותר לעצב דפים עבור כל נושא או תמונות ש”מדברים” אליי, כפי שאמרתי מוקדם יותר, ההשראה שלי מגיעה לעיתים קרובות מהתמונות או מנושא היצירה.


שאלה: כיצד נראית שגרת יומך?
תשובה: שעות הבוקר ושעות אחה”צ מוקדשים למשפחתי ולמטלות בבית. כמובן שפה ושם יש לי גם זמן מועט להיות מחוברת למחשב. אני עוסקת בעבודת היצירה שלי רק בשעות הערב כאשר הכל שקט וכולם ישנים.


שאלה: סגנונך ייחודי מאוד, איזו עיצה או טיפ היית נותנת ליוצרים מתחילים בתחום הסקראפ, במטרה ליצור סגנון משלהם?
תשובה: ראשית, אני מאמינה שאין שני יוצרים אשר ייצרו עבודה זהה במאה אחוז. לכן, מדוע להתאמץ כל כך להיות כמו אחרים? כל שאתם זקוקים לו הם כמה טיפים ומעט הכונה להתחלה ואתם בדרככם לגלות את הסגנון הייחודי לכם. הנה כמה מילים ממני: “צרו עם לבכם ואל תשכחו גם להנות!” - סקראפרלישיוס.


שאלה: מהם חלומותייך באופן כללי, עבורך ועבור משפחתך?
תשובה: המממ...חלומותיי, אני מקווה שמשפחתי תמשיך להיות מהנה ואוהבת כפי שהם עכשיו ושיום אחד, דפי הסקראפ שלי יזכירו לנו את מי שהיינו אז.
ולסיום, אני מקווה שעבודותיי יסייעו ויעוררו השראה באחרים לאזור קצת אומץ בגילוי עצמם בתוך עבודתם, או להצית באחרים כמה רעיונות מהנים, כדי להתחיל ולנסות.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


בגליון יולי, הגליון הראשון שלנו, התארחה היוצרת lauren meader, הנה הראיון שערכנו איתה:



לורן, מעצבת מוכשרת ואישה מיוחדת, נשואה לג’ייסון, אמא במשרה מלאה לשלושה ילדים: אלכסה, נוח ואמבר.
בתה הבכורה אלכסה, נולדה עם תסמונת דאון, כשלורן היתה בת 21. בשנת 2006 חלתה אלכסה בלוקמיה ולאחר שנתיים וחצי של טיפולים כימותרפיים, נכון להיום המחלה בנסיגה.
בעברה עבדה לורן כאחות במשך 7 שנים והיום היא מגשימה את חלומה לעצב בנייר, כקריירה.
לורן החלה ליצור בחותמות ונייר באפריל 2004 ומאז לא הפסיקה.


היא היתה מדגימת מוצר של חברת !Stampin Up , לקחה חלק בצוות העיצוב Dirty Dozen של SCS, והיום היא מעצבת קונספט למספר חברות שהיא אוהבת.
הישגה הגדול נכון להיום, הוא ליין התבניות להדפסה בעיצובה, אותן היא מוכרת דרך Papertrey Ink.


את עיצוביה של לורן תוכלו לראות בבלוג שלה:
http://laurenm.blogs.splitcoaststampers.com/

לכבוד צאת הגליון הראשון של “סקראפהוליק”, לורן שמחה לשוחח איתנו ולהשיב לשאלותינו:

שאלה: כיצד בעלך קיבל את ה”שגעון” שלך לעיצוב בנייר?
תשובה: למעשה, הוא תמיד מאוד תמך, אני ברת מזל שיש לי אותו. הוא שמח כשמצאתי משהו שאהבתי לעשות ושעזר לי לשמור על שפיותי, בזמן היותי בבית כל יום.
הוא היה מופתע מעט מהמהירות בה יכולים “חומרי אספקה” להצטבר, לכן הוא ללא ספק שמח כאשר מצאתי דרכים לממן את ההרגל שלי, מבלי לבזבז את כספי משק הבית. למשל, הפיכתי למדגימת מוצר ומאוחר יותר בעבודתי בצוותי עיצוב.
תמיד היו לי “חלומות גדולים” ויש להודות כי הוא חשב שהם מחוץ להישג ידי, אבל כעת הוא מבין שאני יכולה לעשות כל דבר אותו אני מציבה כמטרה.


שאלה: מהי המשמעות של שם הבלוג שלך, “My time, My creations, My stampendence”?
תשובה: קיבלתי את השם שלי ב-SCS, הזמן שלי - “Mytime”, מכיוון שזו המשמעות של זמן היצירה בחותמות עבורי. זמן בו אני יכולה להיות לא לחוצה, להיות אני עצמי ולעשות משהו עבור “עצמי”. זמן לקחת מרחק מכל הכובעים הרבים אותם אנו כנשים, חובשות.
לא שאיני נהנית מכל מה שיש לי בחיי, זה פשוט מפלט נחמד וזמני. אני אדם טוב יותר כשאני מפנה זמן ולוקחת צעד אחורה כדי לעשות משהו שאני נהנית ממנו.
מאחר והבלוג הוא המקום בו אני משתפת ביצירות שלי, “My creations” התאים מאוד לכותרת.
עכשיו, את בוודאי שואלת מה זה “Stampendence”? ובכן, אני עושה את זה עבורי, כאשר אני יוצרת בחותמות ונייר אין לי שום אחריות, אני בעולם שלי. לכן במקום Independence (עצמאות), בחרתי Stampendence. אני מרגישה חופשיה כאשר אני יוצרת. אני אוהבת את המילה שהמצאתי לכך.

שאלה: יש לך שלושה ילדים מקסימים, את מעדכנת את הבלוג שלך על בסיס כמעט יומיומי ואת יוצרת דברים מדהימים. כיצד את מוצאת את הזמן לעשות את כל זה? כיצד את משלבת גידול שלושה ילדים (וכלבה קטנה ומתוקה), טיפוח ביתך ומשפחתך עם עיסוק כל כך אינטנסיבי? האם יש לך זמן קבוע במהלך היום, לעצמך וליצירותייך בנייר?
תשובה: לפעמים גם אני תוהה, כיצד אני עושה זאת, ואת יודעת מה? לפעמים אני לא תוהה!
ה-OCD (הפרעה טורדנית כפייתית) הקטנה שלי עוזרת לי להחזיק הכל יחד (במרבית הפעמים), לפעמים אני לוקחת על עצמי יותר מדי.
אני תמיד דואגת לתחזוקת הבית בנקיון כללי אחת ליום. אני גם מבצעת טאטוא סופי בלילה, לאחר שהילדים הולכים לישון.
הם מספיק גדולים עכשיו כדי לסדר את הבלגן שלהם ואנו עובדים על הוספת מטלות. זו לא משימה קלה!
היום שלי מתחיל בדרך כלל בשש בבוקר. אני מתעוררת, מתעמלת ואז מתקלחת לפני שמישהו מתעורר!
אני לוקחת את הילדים לביה”ס ובאופן כללי, יש לי שלוש שעות לעצמי מדי יום, במשך שלושה ימים בשבוע.
אני מציירת סקיצות לכל הרעיונות שלי כך שזה עוזר ליצירתיות שלי לזרום מהר יותר.
החל מהסתיו תהיינה לי 3 שעות פנויות מדי יום במשך 5 ימים בשבוע, מה אעשה עם עצמי? (צוחקת).
אחה”צ אני עושה יצירה יומית עם הילדים במשך כשעה ואז לאחר זמן איתם, יש לי את הזמן שלי!
הם מקבלים זמן למשחק חופשי שמשמעו משחק עם בצק, משחקי וידאו, קריאה, מה שזה לא יהיה. כך שזה עוד מעט זמן בכל יום בשבילי. זה לא קורה תמיד, אלא בדרך כלל. ילדיי גדולים מספיק גם כדי ליצור בחותמות יחד איתי. יש להם את חומרי היצירה שלהם וחדר המשחקים סמוך לחדר היצירה שלי.
אני מניחה שפשוט יש לי “שיטה” ושמירה על ארגון ועקביות עוזרים לכך. הזמן שיש לי מנוצל עד תום.

שאלה: כמשפחה, מה אתם עושים יחד כזמן איכות?
תשובה: ובכן, כפי שאמרתי, יש לנו זמן יצירה יומי. באמצע השבוע, ג’יי מבלה איתם את השעה שלפני השינה בצפייה בתוכנית “סרטי הוידאו הביתיים המצחיקים ביותר באמריקה” ואכילת חטיף!
בסופי שבוע אנחנו עסוקים בפעילויות ספורט של הילדים, הזמנות למסיבות, פגישות למטרות משחק, או בטיולים למקומות שונים. לפעמים אנחנו פשוט נחים בבית, אבל בעיקר אנחנו בחוץ בפעילויות.

שאלה: האם את חושבת שלמחלתה של אלכסה היתה השפעה על יצירותייך? האם את רואה שינויים ביצירותייך בתקופה שלפני מחלתה, במהלך תקופת מחלתה ולאחריה?
תשובה: וואו! המחלה של אלכסה הניעה אותי לחלוטין למצב יצירתי. כשהיא חלתה לא יצרתי בנייר וחותמות במשך שנה! התחלתי לצייר במחברת, סקיצות של רעיונות ומחשבות כדי לשמור את מוחי פעיל.
נשבעתי שברגע שהחיים יהיו נורמליים, אציב לעצמי כמה מטרות ולא אדחה אותן! במהירות מלאה קדימה להגשמת חלומותיי.
מצאתי שיצירה בנייר וחותמות יכולה להוות עבורי הקלה עצומה מהלחץ. מאוד קשה לעבור את כל מה שעברנו ולחוש חסר אונים. קשה לחיות בביה”ח (פשוטו כמשמעו) במשך 9 חודשים, אבל היתי עושה הכל כדי אלכסה תביס את זה.
מצאתי שככל שאני תחת לחץ גדול יותר, אני יוצרת טוב יותר - בפירוש שפכתי הכל לתוך היצירה שלי.
לגבי הבחנה בשוני, בהחלט! הסגנון שלי מתפתח כל הזמן (אני מקווה). לפני שהיא חלתה הייתי עדיין יוצרת די טריה בתחום הנייר והחותמות. היה לי זמן רב לקרוא מגזינים ולפתח סגנון ורעיונות משלי, בזמן שהיא שהתה בבית החולים.

שאלה: לכבוד הגליון הראשון של “סקראפהוליק”, האם תוכלי לתת לנו טיפ ליוצרים המתחילים בתחום הנייר?
תשובה: הו, טיפ! אל תתייאשו. ככל שתתאמנו יותר על משהו, כך תהפכו טובים יותר. אני מסתכלת על עבודות מוקדמות שלי ועדיין מתכווצת! (צוחקת).
מעט הוא יותר! אל תעמיסו. כן! יש דבר כזה.
השראה נמצאת בכל מקום! החל מביגוד ועד לפרסומות בטלויזיה, תמיד תוכלו למצוא משהו שיצית את היצירתיות.
התחילו עם מקור אחד של השראה והתקדמו משם.
אל תהיו מבולגנים! לא ניירות קרועים, שכבות לא אחידות או הדבקה עקומה, אלא אם כן זה במכוון.
ציירו סקיצות לרעיונות ולתוכניות שלכם! כך לא תשכחו ויהיו לכם אזכורים עתידיים.
אופס...הייתי צריכה לתת רק טיפ אחד?


שאלה: לרובינו יש “רשימת משאלות”, מהי רשימת המשאלות שלך?
תשובה: רשימת משאלות! אני מאוד אשמח ל-Cricut expression! מאוד! או למדחס האויר של קופיק.
מעבר לזה אני בדרך כלל רוכשת את מה שאני רוצה, אחרי הכל זה בשביל ה”עבודה”.

שאלה: מתי וכיצד את ממציאה רעיונות לעבודות הנייר שלך?
תשובה: אינני יודעת כיצד אני ממציאה דברים. בכנות, זה בדרך כלל אחרי שאני מתעוררת בשעה שתיים לפנות בוקר!
אני בפירוש כותבת את כל מה שמעורר בי השראה וזה בדרך כלל מוביל לדבר אחרי דבר. מוחי פשוט אוהב אתגרים.

אלו היו האמניות מחו"ל שהתארחו בשני הגליונות הראשונים שלנו...
אמן חודש ספטמבר הוא: Peter van tilburg, יש למה לחכות...

2 תגובות:

AYELITA.Studio אמר/ה...

איזה יופי ! תתחדשו על המגזין! הרגע גיליתי את הבלוג שלכם...
בהצלחה!
איילת

אנונימי אמר/ה...

Great blog