28 במרץ 2010

מוזה מאותגרת - אתגר חודשי

חן רוזנברג


שלום לכולם!


בכל יום ראשון במהלך החודש אנחנו מעלות אתגר שבועי. ביום ראשון האחרון של כל חודש נעלה אתגר חודשי שיהיה גדול יותר. אם באתגרים השבועיים ביקשנו מכם להכין כרטיס לפי קריטריונים שונים, באתגר החודשי נבקש מכם להכין משהו קצת שונה. גם כרטיסים יתקבלו בברכה, אבל נשמח לראות עבודות שונות.
בהמשך לחגיגות חודש האישה במגזין, האתגר הפעם סובב סביבנו, הנשים. אנחנו רוצות לראות עבודות שלכן על עצמכן, למענכן.
כבר הרבה זמן שאני מחפשת מחברת שתכיל את כל הדברים המיותרים והלא כ"כ קשורים שיש לי בראש.
לאתגר הפעם הכנתי לעצמי מחברת כזו.
הכריכה עשויה מקרטון גלי, מקושטת בשאריות שהיו לי על השולחן. את השם שלי כתבתי בצבעי Copic ויצרתי פרחים מעיגולים בגדלים שונים.


 במקום חוצצים הכנסתי מעטפות משרדיות -


והנה מחברת שמכילה את כל השטויות שלי ובזכות הטבעות אני יכולה להוסיף עוד חוצצים ושטויות.
את העבודות שלכן לאתגר החודשי אתן מוזמנות לשלוח אלינו במהלך החודש הקרוב.



תהנו!
חן.

24 במרץ 2010

נסיעת מבחן - פינת הסיקורים


צוות סקראפהוליק


המוצר: חותמת סיליקון Mother and Daughter, מבית Leere Aldrich, באדיבות נתנאלה.קום אורך החותמת כ- 10 ס"מ, מחירה: 45 ש"ח, ניתן להשיג אצל נתנאלה.




חן: 
החותמת ידידותית למשתמש – נדבקת בקלות על הבלוק האקרילי וקלה לניקוי עם מגבונים. ניסיתי להחתים אותה עם מספר סוגים של דיו וההחתמה יצאה שלמה בכל פעם וזו נקודה חשובה עבורי.
נעזרתי בחותמת כדי להכין כרטיס לאמא שלי אבל לאחר הכנת הכרטיס ולאחר ששככה קצת ההתלהבות הראשונית נראה לי שהחותמת לא ממש שימושית. היא שימושית למי שמעצבת אלבומים להורים או ילדים ויכולה להיות מאוד שימושית למי שמוכרת כרטיסים – אבל אני לא חושבת שאעשה בה שימוש מוגבר. המחיר של החותמת בהחלט סביר אבל צריך לקחת בחשבון את השימושיות שלה.





אמיליה: 
החותמת מקסימה ומאוד מיוחדת בעיניי. היא מראה אהבת אם לבת ובילוי משותף שלהן.  אז עשיתי כרטיס ליום האם. לקחתי קארדסטוק של חברת American Crafts , מדפים של בייסיק גריי חתכתי מספר צורות ושילבתי את כולן בכרטיס. שמתי כמה סיכות מתפצלות בצורת כוכבים.  הדבקתי החתמה של החותמת שצבעתי. ציירתי על הכול  קו בעט שחור כדי שיראה משולב יותר.
האורך של החותמת מעולה. והמחיר  שווה לכל כיס.  





עדיה: 
החותמת חמודה מאוד. מיד ידעתי שאעשה בה שימוש בדף אלבום לי ולבתי גאיה. השימוש בה נוח מאוד, אם מחליטים לצבוע אותה, היא יכולה להוות ציור מקסים. בדף הנוכחי בחרתי להחתים אותה בדיו שחור ולצבוע אותה באופן חלקי בעזרת עט לבן בלבד, כדי להדגיש אותה על צבעי הרקע.
למרות השימוש המקסים שלה בדף, קשה לי לחשוב על שימושים נוספים עבורי לחותמת. אני מניחה שהיא יכולה להתאים לכרטיסי ברכה ליום האם, אבל לדעתי השימוש בה מאוד מוגבל. במידה והיתה מגיעה כחלק מסט של חותמות דומות, אני חושבת שהמחיר היה מצדיק זאת.








עוברים טסט עם...   
                                                  
סיקור קיט The boyfriend וקיט Earth love

חן: 
הקיט של The boyfriend מאוד שימושי לאלו מבינינו שיש להן בנים (או חבר) אבל לא רק. הדפים נהדרים ומתאימים, בעיני, גם לילדים קטנים וגם למבוגרים יותר. מדבקות הצ'יפבורד משלימות את הליין ומאפשרות ליצור עבודות במגוון נושאים.
הכנתי מהערכה מספר כרטיסים בנושאים שונים ושלט לדירה.






הליין החדש של CC כ"כ יפה שהיינו חייבות לחלק בינינו גם את הקטלוג המשגע שלהם. בקטלוג מוצגות דוגמאות מרובעות של הליינים השונים ומהן אפשר להכין קישוטים ולהשתמש בהן בעבודות שלנו. את הדוגמאות חוררתי בפאנצ'ים עגולים ומחלקם יצרתי פרחים. את העיגולים פיזרתי על הכרטיס והוספתי כיתוב – פשוט וקל.



מלבד כרטיסים הקיט מושלם לדפי אלבום או מיני אלבום לילד או לחבר, הדפים צבעוניים ומיוחדים וכיף לעבוד עם הדוגמאות שלהם. המחיר של הקיטים בחו"ל בהחלט משתלם ושווה להשקיע במספר קיטים וליהנות מהמגוון הרחב שיש להם להציע.


אמיליה:
שמחתי מאוד כשקיבלתי את קיט Earth love של קוסמו קריקט. הקיט כל כך מקסים שהיה לי קשה מאוד להחליט מה לעשות איתו.
הכרטיס נולד די מהר בגלל היופי והאיכות של החומרים. מאוד קל לעשות כרטיס כזה. פשוט חתכתי מנייר שתי חתיכות בגודל שרציתי, עברתי על הקצוות עם דיו, הדבקתי אותם על קארדסטוק של
American crafts, אחר כך גזרתי כיתוב מדף הכיתובים וצ'יפבורד- מדבקה מוכנים, לקחתי לב ופרפר. סידרתי כדי שיראה אך שרציתי וזהו, כרטיס מוכן. פשוט עד כדי כך. איזה כיף.


כמובן שמאוד התלהבתי מהקיט הזה ורציתי לעשות משהו נוסף, אבל קצת יותר מיוחד... החלטתי לעשות מתנה מיוחדת לחברה שלי, הרי החודש אנחנו מדברים על נשיות והעצמה נשית. אז ישבתי והכנתי כרטיסי גירוד שבתוך כל כרטיס היה תיאור כמו: יפה, מדהימה, חכמה וכו'... 31 כרטיסים במספרם לכל יום בחודש.
ואך זה קשור לקיט של קוסמו קריקט? איזו מתנה אפשר להביא בלי קופסה יפה?! אז החלטתי שמהדפים מהקיט אני עושה קופסה.  גם כדי לשים שם את הכרטיסים וגם כדי שיהיה לה לאחר כך, לשים כל מיני פיצ'יפקס.
לקחתי נייר דו צדדי מהקיט ומדדתי כדי שתהיה לי קופסה יפה. הכנתי גם מכסה מהצד השני של הנייר ששימש לקופסה. על המכסה הדבקתי כיתוב (מאותו דף כיתובים) שהתאימה לי מאוד ומדף המדבקות לקחתי כיתוב נוסף והדבקתי מעל הראשון. בצדדים הדבקתי מדבקות בורדר (מהקיט) ואז לקחתי ממדבקות הצ'יפבורד לב צהוב, פרח והדבקתי עוד כמה פרחים מנצנצים וזהו הקופסה שלי מוכנה. 










עדיה:
כשקיבלתי את קיט ה- Boyfriend, היה לי ברור שאכין ממנו מיני אלבום ליובל...הגבר הקטן שלי.
בנוסף לקיט, קיבלתי גם דף צ'יפבורדים גדול באותו נושא. השתדלתי להשתמש רק בחומרי הקיט, הוספתי פה ושם תוספות שאינן מהקיט, אבל נשארתי עם עוד דפים רבים וחומרים שמהם ניתן להכין עוד מיני אלבום ויותר. השתמשתי בדפים כדפי רקע וגם כקישוטים שונים ששולבו בתוך האלבום עצמו.
הקיט מקסים ומגוון והעבודה איתו זרמה נפלא. 















 מבחינתינו, הם...

           










22 במרץ 2010

מוזה מאותגרת - אתגר השבוע


חן רוזנברג

שלום לכולם!

בכל אחת מאיתנו יש דיווה שמחכה לצאת. אצל חלקנו היא כבר מצאה את דרכה החוצה ופורצת בקול תרועה ואילו אצל האחרות היא עדיין חבויה ומסתתרת, מחכה לרגע או לאדם המתאים שיעזרו לה לפרוץ החוצה.
הפעם אנחנו מאתגרות אתכם, או בעצם אתכן, ליצור כרטיס בהשראת הדיווה שאתן, או שהייתן רוצות להיות.
באשר אליי – תמיד רציתי להיות זמרת. התמזל מזלי וכאשר אני שרה בוקע מגרוני קול צפרדע מצוננת וזייפנית. בכרטיס שהכנתי בחרתי להוציא את הצד הזה החוצה.





הדפים הם מחבילות שונות של Cosmo Cricket, החותמת של הנערה היא של Stampotique והכיתוב הוא מסט חותמות של Stampendous!.

שלחו לנו את העבודות שלכן ותראו לנו – מי הדיווה שבכן?
את עבודות שלכן תוכלו לשלוח אלינו עד סוף חודש למייל scrapaholic.magazine@gmail.com.

תיהנו!!
חן

18 במרץ 2010

מונולוגים מחדר סקראפ - אלונה פרימן (אלונה114)

שמי אלונה פרימן
אמא לשלושה ילדים מדהימים: קרין (19) דניאל (12) ואלה (5)
נשואה לג'וליאן וגרה ב"כפר" בשם כרמי יוסף מזה 10 שנים.
אני אדריכלית פנים בהכשרתי ועבדתי במשרד מקסים בנווה צדק הקסומה .
COUNTRY STYLE, COTTAGE STYLE ו VINTAGE תמיד היו סגנון העבודה שלי ועבדתי עם לקוחות שזה היה הסגנון שביקשו להשיג. עד שהנסיעות היומיומיות והפקקים ,הכריעו את הכף והחלטתי על שינוי.


השינוי הגיע בצורת סטודיו לעבודות עץ שפתחתי עם חברה טובה במרכז המסחרי בישוב.
העסק פרח, אני תכננתי את המוצרים' ביחד יצרנו אותם ושיווקנו להרבה חנויות ברחבי הארץ (אולי כמה מכם זוכרים מוצרי עץ כגון ארגזי איחסון, לוחות שעם ועוד תחת השם אלונה וליאור??)


כאשר סגרנו את העסק, מצאתי את עצמי בבית, מטפחת את מטפחת את הקן המקסים שלנו, שכולו אומר וינטאג' ובאחד השיטוטים שלי ברשת כאשר אני מחפשת אחר פריטים מיוחדים משווקי פשפשים ברחבי העולם ותוספות לאוספים שלי ( אני אוספת בובות ישנות, בתים קטנים עתיקים ועוד ועוד), גיליתי ניירות מדהימים בדיוק בסגנון ובצבעים אותם אני כ"כ אוהבת, כמובן שרכשתי מיד, עוד לפני שידעתי מה אני עושה עם כל הדפים, תגים, ניירות תווים ישנים וכו'.
מכאן מיותר לציין שההתמכרות לעולם הסקראפ היתה מהירה וטבעית.


התחלתי במיני אלבומים לבני המשפחה. חברה שראתה הזמינה מתנת בר מצווה וכך התחילו להגיע הזמנות טיפין טיפין ובמהרה מבלי להתכוון נדרשו גם השלמות למתנות כמו כרטיסי ברכה, מתנות קטנות יותר כתוספת וקולאז'ים שהכנתי ,שצברו תאוצה .
בעודי לומדת את התחום, תוך כדי עבודה, נגלה אליי עולם הסקראפ בארץ- פורומים, קומונות, סדנאות, חנויות מקוונות וכמובן חברות חדשות ומקסימות שמיד תרמו מהידע הרחב שלהן (מור (מורשמלו) המדהימה מיד יצרה קשר והתנדבה לעזור....ילדה מדהימה!!)


כל עבודה שיצאה תחת ידיי היתה באותו סגנון מוכר ואהוב שלי : הוינטאג', אני פשוט כ"כ מחוברת לסגנון שגיליתי שגם כאשר אני מנסה להתרחק ממנו קצת אני שבה אליו במהירות !
כך גם יצא שבקומונות והפורומים כאשר רוצים להבהיר במי מדובר אומרים: "אלונה וינטאג'" , שם שאני גאה שדבק בי!


וינטאג' הוא שם מאד כולל לכל דבר בעל מראה וניחוח ישן, אבל וינטאג' "אמיתי" הוא כל דבר בן 20 שנה ומעלה.
עבודות בניחוח וסגנון וינטאג'י יכולות להיות שונות מאוד אחת מהשניה, יש וינטאג' שהוא בעל גוונים "קודרים" מעט, של שמנת וחום על גווניו ויש גם מראה וינטאג' בצבעים שמחים ובהירים יותר כמו ורוד בייבי, ירקרק, תכלת בהיר ולבן.
אין כללים בכלל אבל קשה יותר יהיה ליצור מראה וינטאג'י עם שילוב של כמה צבעים חזקים כמו ירוק רעל , ורוד זוהר וצהוב חמניה, למרות שבמינון הנכון, השילובים הנכונים והשימוש בחומרים מתאימים ניתן להשיג מראה וינטאג'י כמעט עם כל דבר!
ולכן ניתן ליצור עבודות בסגנון וינטאג' בעלי מראה ואופי שונה לחלוטין אחד מהשני ועדיין כולם יהיו תחת אותה קטגוריה - ה"וינטאג'"- את כולם אני מאד אוהבת!!!!


אני חושבת שעבודות שעשויות ממס' שכבות הן העבודות שאני הכי אוהבת יש בהן עומק והן מעניינות יותר מעבודות "שטוחות".
את ההשראה שלי אני מקבלת כמעט מכל דבר... מגזינים של עבודות יד ועיצוב בכלל, שווקים למיניהם, בלוגים מרחבי העולם, הבית שלי, האוספים שלי ועוד ועוד.
לאחרונה יצאתי עם קולקציית תכשיטים, שבהמשך ישיר לכל דבר אחר שאני יוצרת, מאופיינת גם היא בסיגנון הוינטאג'.
הפירגון והפידבקים שמגיעים בכל צורה שהיא ממחמאות רבות ועד הזמנות , מחממת את הלב וגורמת לי לרצות להכין עוד ועוד מוצרים ולהמשיך ולהתפתח גם בתחום הזה.
פתחתי חנות באטסי שכרגע "גוזלת" ממני הרבה זמן ומשאבים אשר אט אט מניבים פירות.


בסטודיו הקסום שלי שולטת אווירת ה"שאבי שיק" שאני אוהבת.
אני מאחסנת את אביזרי וחומרי היצירה שלי בקופסאות פח עתיקות שרכשתי ברחבי העולם, מגירות ישנות שבעזרת טפטים ישנים וניירות מדוגמים רועננו וקיבלו חיים חדשים וסלסלות מתכת וקש למיניהם.
על שולחני מונחים תמידית פרויקטים רבים ועכשיו עם כניסתי לעולם התכשיטים הרשימה ארוכה מתמיד מכיוון שאני כל הזמן מחפשת ומנסה שיטות שונות , שילובים שונים ורעיונות מקוריים וכמו תמיד כשהרשימה כל כך ארוכה הפרויקטים האישיים והמשפחתיים נדחקים הצידה, אבל אני כולי תקווה להגיע אליהם בקרוב.
 
לינק לבלוג של אלונה
 




סדנה מצולמת - כרטיס וינטאג'י
כתבה וצילמה: אלונה פרימן



1. חותכים נייר מדוגם, קטן יותר מכרטיס הברכה ב 2 מ"מ 





2. מיישנים את השוליים עם דיו חום ומדביקים על הכרטיס 





3. לוקחים נייר קרפ, חותכים לרצועה ארוכה בעובי 4 ס"מ ותופרים תפר פשוט במרכז ומכווצים






4. מדביקים עם דבק דו"צ (אני משתמשת בעכבר) בחלק התחתון של הכרטיס, באמצע






5. מדביקים סרט קטיפה על הכיווץ





6. מחוררים בעזרת פאנץ', לב מנייר מדוגם






7. ומיישנים בקצוות כמו קודם






8. מדביקים עם דבק דו"צ תלת מימדי את הלב במרכז ומוסיפים "יהלום" במרכז הלב




9. מוסיפים חותמת אהובה והכרטיס מוכן!




10. ניתן ע"י תפירת רצועת הקרפ בשוליים במקום במרכז 


11. וליצור "רוזטה" ולקשט עם גליטר בקצוות






12. וליצור פרח כמו פה






13. או פה



ניסיתם ליצור כרטיס בהשראת הסדנה? אתם מוזמנים לשלוח אלינו את עבודותיכם אל מייל המגזין: scrapaholic.magazine@gmail.com

15 במרץ 2010

מוזה מאותגרת - אתגר השבוע


מאת חן רוזנברג

שלום לכולם!

ראשית – תודה רבה לכל מי ששלחה אלינו את העבודות שלה – כיף לנו לראות איך כל אחת מפרשת בצורה שונה את האתגר והעבודות שלכן משגעות!
למילה אמא, אֵם יש משמעויות רבות ולכל אחד ואחת מאיתנו היא מסמלת משהו בסיסי ועמוק.
האתגר שלנו הפעם הוא להכין כרטיס לאמא ולהוסיף משפט או ציטוט.

זה הכרטיס שהכנתי עבור האתגר:


את הרקע הכתוב יצרתי מהחתמה של חותמת עם משפטים שאמהות אומרות, עליו הדבקתי החתמה של אם ובתה.
הדפים הם מחבילת Early bird של Cosmo Cricket, חותמת הרקע של River City Rubber Works  והחותמת של האמא והבת היא של Stampavie.
תזכרו – אתם יכולים לשלוח אלינו את העבודות שלכם עד סוף החודש, למייל scrapaholic.magazine@gmail.com.

תהנו!!
חן

14 במרץ 2010

התנצלות

בפוסט הקודם בו הוכרז שם הזוכה באתגר ההשראה של גאודי, נשמט הקישור לחנות מסטיקים, שתרמה את הפרס המכובד, שובר קניה בסך 120 ש"ח בחנות, לזוכה שלנו, beky 4.
אנו מתנצלות על כך בפני דפי, בעלת מסטיקים.





המשיכו לשלוח עבודות לאתגרים המתפרסמים בבלוג. ניתן לשלוח אותן עד לסוף החודש.

יצירה נעימה.

10 במרץ 2010

סדנה מצולמת וזוכת האתגר החודשי

עדיה ברקוביץ







לא כולנו זקוקות לעידוד ותמיכה מהחוץ כדי להרגיש בעלות ערך, לא כולנו זקוקות לליטופי אגו תמידיים, אבל לכולנו יש רגעים קטנים בהם אנו חשות שאנחנו לא מספיק...טובות, מוכשרות, מעניינות ועוד...
מאחר והגיליון עוסק בנושא שכולו נשים והסדנה עולה יומיים אחרי יום האישה הבינלאומי, חשבתי שיהיה מתאים להכין משהו שיזכיר לנו תמיד שאנחנו כן מספיק...אז הסדנה המצולמת הפעם תלמד אתכן להכין קנווס מעוצב להעצמה אישית נשית. 




החומרים:



קנווס מתוח על מסגרת עץ (השתמשתי בקנווס בגודל 30X30 ס"מ).
צבעי אקריל בגוונים רצויים
מכחול
מראה עגולה (ניתן להשיג בחנויות היצירה)
קישוטים שונים (השתמשתי בחותמות ופרחי נייר)
כיתובים



1. בחרתי בצבעי אקריל  לבן, תכלת וטורכיז וצבעתי את הקנווס במעגלים מהפנים כלפי חוץ כשהצבעים הולכים ומתכהים  ככל שאני מתקרבת לשולי הקנווס.



2. בחרתי בחותמות שמבחינתי אומרות אישה, חותמת נעל על עקב (של חברת Hero arts) וחותמת שמלה (של חברת Inkadinkado). את חותמת הנעל החתמתי בצידו התחתון הימני של הקנווס ואת חותמת השמלה בצידו השמאלי התחתון של הקנווס, החתמה שעברה גם הבלטה עם אבקה ואקדם חום.



3. בשלב הבא מיקמתי את המראה העגולה שלי, סימנתי את שוליה בעזרת עפרון והנחתי אותה בצד. עברתי על סימון העפרון בעזרת מכחול וצבע אקריל לבן וציירתי ביד חופשית עיטורים שיהוו מעין מסגרת למראה.









4. הדבקתי את המראה בהתאם לסימון והכנתי פרחי נייר מנייר מדוגם על פי ההדרכה הזו: http://cosmocricket.typepad.com/cosmo_cricket/2009/07/natasjas-wedding-bouquet-class.html

את הפרחים סידרתי סביב המראה בין העיטורים המצויירים, כך שהם מהווים חלק ממסגרת המראה.
הכנתי פרח נוסף ממפה עשויה בד ארוג והוספתי אותו לצד פרחי הנייר. פרח זהה נוסף הנחתי על חותמת השמלה באיזור המותניים.









5. מאחר והמטרה היתה ליצור קנווס שייתן העצמה אישית ונשית, הוספתי בעזרת אותיות סול ונייר את הכיתוב "אני אישה" והדפסתי על בריסטול לבן שלל תיאורים חיוביים על עצמי. כל שנותר לעשות הוא לתלות את הקנווס ולהביט במראה ובכיתובים בכל פעם שרוחי תיפול.



עכשיו אתן מוזמנות ליצור יצירות העצמה אישיות כאלו ולשלוח אלינו למייל המגזין. העבודות הנבחרות תופענה בבלוג המגזין.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

בגיליון הקודם העלינו אתגר בנושא השראה - גאודי. קיבלנו שתי עבודות מקסימות. ההגרלה נערכה גם הפעם בעזרתה האדיבה של גאיה הקטנה שהתבקשה להצביע על פתק כלשהו והשם שהופיע בפתק הוא הזוכה בשובר מתנה לקניית מוצרים בחנות "מסטיקים"...




אז מי הזוכה שלנו??









והנה העבודה של בקי ומה שהיא כתבה עליה:

שמחה מאוד על אתגר גאודי
גאודי מלווה אותי מאז לימודי עיצוב פנים אותם סיימתי בשנת 1990. עבודת הגמר שלי בעיצוב פנים כללה אלמנטים בולטים של גאודי
בין מאפייניו המובהקים:
א. שימוש בקוים לא ישרים
ב. שימוש בצורות אורגניות מהחי והצומח
ג. צבעוניות
ד. שימוש בחלקים בעלי גדלים שונים (מפסיפסים ועד חלונות וקירות שלמים)

מצרפת עבודה שעשיתי בהשראתו:
עיגול עם דוגמת פרחים עלים וניצני פרחים (מזכירה מאוד את עבודות הויטראז' שלו), הדוגמה הודפסה על נייר פוטו לקבלת ברק ואפקט מבריק משהו.
הדוגמה נצבעה עם טושים פרמננטים של שטדלר המתאימים במיוחד לסוג משטח כזה. בעיגול החיצוני הוספתי כיתוב של אחד המונומנטים של גאודי : המשפחה הקדושה Familia sagrada
 






שהיה מוטיב 
מרכזי וחשוב אצל גאודי. 

הנייר נגזר והודבק ליריעת לבד בצבע סגול כדי להבליט את הלבן והצבעים מסביב ולסיום הלבד עצמו זכה לעיטור תוחם של פס פרחי לבד צהוב משני צדדיו.
אפשרויות שימוש : למינציה של היצירה תהפוך אותו לפלייסטמאט צבעוני ועליז.






ולכל הקוראות ששאלו על תאריך הדד ליין לאתגרים השבועיים שעולים בבלוג, ניתן לשלוח את העבודות עד לסוף החודש, כדאי לציין את שם האתגר כפי שמופיע בכותרת כל רשומת אתגר.




קריאה מהנה ויצירה פורה.